Friday, February 24, 2012

gift bags

assalamualaikum,

hari penting dalam hidup saya dah tak lama lagi. macam macam sebenarnya yang saya tak buat. bila fikir, memang serabut. nak pulak bila saya dah buat keputusan untuk buat bunga telur dan gift bags sendiri, nak diy sendiri sahaja dgn harapan ianya akan jadi lebih personal kalau saya yang buat sendiri.. saya harap saya sempat siapkan semuanya. susah hati banyak banyak pun tak ada guna jugak kan. huhu.. hari ni nak kongsi sikit gift bags yang saya cadang nak bagi pada tetamu. setakat ni baru 200 je dah siap. baaaanyak lagi yang belum.huwa... doakan saya!!

memang sebenarnya saya imajinkan majlis yang sangat simple, tapi personal. saya ni jenis yang kurang gemar dengan majlis majlis yang mewah grand dan sebagainya. saya imajinkan majlis yang manis, santai, dan yang penting baaaaanyak diy craft supaya ianya nampak comel. hehe... jadi, saya anggap gift bag yang saya buat ni kena dengan apa yang saya impikan (walaupun saya tau takdelah cantik mana..)

bahannya cuma brown paper bag, doily, stamping, dan crepe paper. setelah saya kira-kira, kos untuk satu gift bag tu kurang dari 10sen! untuk sepuluh keping, kos saya baru lebih kurang 80sen! save budget betul!!! hehe... close up siket ye?

untung juga saya memang dah ada border and alphabet stamps tu. tinggal stampkan sahaja atas doily dan tampal atas brown paper bag. crepe paper saya buatkan riben kecil sebagai hiasan. cuma kerja stamping tu je yang letih sikit. hehe..

itu saje, see ya crafters!!

3 comments:

Anonymous said...

kalau jual laku tu
1 seringgit he3 (murah tu )

hani said...

maya | mmg murah pun, hehe.. akak tgk org jual design yg lagi simple skeping singgit tige posen tu..

Leesa said...

mana ko beli paper brown bag neh.. aku kene buat aroun 350pcs.. wuhuhu