Sunday, April 22, 2012

cotton fabric hand bouquet

assalamualaikum crafters!

 kelmarin saya saja gulung-gulung kain cotton yang saya ada. dan akhirnya, terjadilah satu benda yang serupa seperti gambar di bawah ini. hehe.. another fabric hand bouquet! mungkin saya perlu buat beberapa lagi dan hiaskan dia betul2 supaya boleh digunakan *winkwink* jimat kos! tak sampai rm20 pun kos saya beli kain, dawai, glue dan lace ribbon. hehe..


saya gulung kain cotton tu sambil saya pintal/lipat dan gamkan setiap beberapa kali lipatan dengan glue gun. dan akhirnya ia akan membentuk macam bunga rose. jadiklah lebih kurang je pun fabric rosette saya tuh. huhu.. takpe saya percaya cuba sikit sikit lama-lama nanti baru jadi cantik. hehe.. kalau ada masa saya tutorialkan ye :)

itu saje.. assalamualaikum semua! :)

6 comments:

Cik FaRiZaM said...

wah cntik nye. tp kalau sy buat mest tk jd cmni .np ek???

tkde skill kot >_<

salam singgah n follow sini

dr
http://afasz.blogspot.com

MaYa MustWany said...

cantik dan kreatif,kalau mas yang buat mesti jadi ho3

hani said...

cik farizam | cantek ke? hehe..kengkadang segan tengok sendiri. buat jgk ke? waahhh, mesti lagi cantek senanye, org pandai kraf slalu rendah diri cmtu..hehe..


maya mustwany | rajin kamu komen, segan kite! hakhak!!! mekaseh... :)

YOUsoF said...

CANTIK! Kalau lelaki yang buat mungkin bunga ros tak ada rupa ini.. ;D

kura said...

woo. kreatip!

Aisyah Sumaiyyah said...

salam sis..
minta email harag y nih..
cantek sgt...

nurul.batrisya@yahoo.com