Sunday, June 17, 2012

diy centerpieces

assalamualaikum crafters..

saya sedang sakit kepala, tadi dh sms si hatimanis kate nak tido sebab kepala saya sangat sakit. tapi alih-alih tak boleh tido langsung! huhu... so saya rasa macam nak apdet blog pulak. main rasa-rasa pulak ye? hehe...

jom kite tengok centerpiece yang saya buat untuk wedding saya aritu.

ini gambar sebelum dipacakkan dengan pinwheels
selepas diletakkan pinwheel as tag untuk meja makan rombongan
pink pinwheels :)

so..those who are wondering, if there is anybody at all. hehe... bekas bunga tu saya buat sendiri guna tin susu. ingat lagi, tangan saya sampai berdarah-darah terluka waktu proses buka dan basuh tin susu tu. sampai kena marah dengan abah. haha..

lepas tu saya wrap tin susu tu dengan wrapper yang ada gambar pinwheel. yes, again! gila pinwheel katenye! hehe.. untuk bagi tin tu nampak lebih cute, mulanya saya ikatkan dengan ribbon saje, tapi lepas tu macam tak best pulak. so saya cari doily warna pink. nasib jumpa. ngee... saya potong dua doily tu dan tampalkan keliling tin.

pinwheels tu pula saya buat guna double sided wrapping paper, tampalkan centernya dengan buttons, gluekan di lebihan lidi bunga telur yang saya buat aritu. sebenarnya saya ada attachedkan bubble speech yang tertulis "rombongan pengantin" kat pinwheel tu, tapi lupe nak snap gambarnya. -,-" apelaa...

akhir sekali, taburkan saje bunga dalam tin tersebut. hehe.. saya pilih dahlia dan small daisies sebab dahlia tu besar dan cantik. waktu proses menggunting tangkai bunga ni, saya tak jumpa cutter, saya buat guna gunting. gigih!! sampai gunting saya patah. hoho...

itu saje untuk kali ni, good day crafters! :)

sakit kepala saya belum baik niiii... :(

2 comments:

Ayu@Sweetlilcraft said...

wahh..cantik2! kreatif :)

L said...

waaa. kreatifnye akak.. utk hatimanis akak.. hehe