Friday, February 24, 2012

wall art


assalamualaikum..

kali ni nak cerita tentang wall art. wall art ni saya gantung dalam bilik saya kat bilik guru. material yang sya guna cuma soft mounting board warna putih sebagai latar belakang. kemudian scrap fabric tu saya beli bundle pack dari kelly from fabric fanatics. comel gile cotton dgn linen yang saya dapat. masa pilih tu pun dah rambang mata. hehe.. patterned papers pulak saya dapatkan dari daiso yang sebenarnya kertas untuk lipatan origami. memang gile cantik lah dia punya patterns!!! :)

and then saya buat bunga kertas carnation tu dari crepe paper. senang je nak buat dia, cuma perlu stapler dan air. nanti ada masa saya tunjukkan tutorial ok? hehe..belagak!! dan lebihan kertas tu saya lipat kecil kecil jadi ribbon warna pink. crepe paper tu double sided coloures. depan kaler pink, belakangnya warna merah, murah je.. lebih sikit dari 1 yard cuma seringgit!! so.. terhasillah wall art ni, baru first time buat.hehe..

itu je untuk hari ini, sekian terima kasih.. have a nice day everyone!!!
:)

4 comments:

Dewi Artworks Station said...

NICE!

fabric covered button brooch. open for retail and wholesale :)

www.dewi.me

syakirahmn said...

kenapa comel sangat ni!!!!

Mashe said...

cantek la!

Anonymous said...

Salam Hani, boleh tolong bagitau i u beli double sided crepe paper tu kat mana? Merata dah i cari, only found yg nipis tu....Pls help, really appreciate it!